Snarvei til hovedinnholdet

50-årsjubileum

Jubileumshelgen 19.–21. august 2022

Nå nærmer det seg jubileumstreff og vi gleder oss til å se deg. Toneheim fyller 50 år og det skal feires på skikkelig vis. Nedenfor finner du en del nyttig informasjon om treffet, se også kart over skolens område og hovedtelt nedenfor. Det er fortsatt noen plasser igjen, så hvis du ønsker å melde deg på er det ikke for sent.

Tid og sted
Alt skjer på Toneheim Folkehøgskole på Hamar 19.–21. august. Det vet du hvor er. Adressen er fortsatt Marmorvegen 15, 2322 Ridabu

Om jubileumstreffet
Det er påmeldt og invitert cirka 700 personer og vi tenker å feire hele helgen. Vi pynter opp skolen, gjerder inn hele området og setter opp et gigantisk festivaltelt på parkeringsplassen. Det blir bankett, underholdning, konserter, øvelser og masse gøy som skal skje. Vi har invitert gjester og skrevet bok – og forberedt det hele så godt vi kan. Nå er det bare å glede seg!

Program
Programmet er foreløpig. Det kan og vil komme endringer.
Inn- og utsjekk, spisetider og bankettidspunkt er endelige.
Endringer vil komme og oppdateres på denne siden fortløpende.

 

Fredag 19. august:
16.00: Innsjekk og porter åpner
18.00: Samling i hovedteltet med konsert fra 2019–2020-kullet. Programleder: Heidi Granlund
19.00: Mat/buffet åpner + Noen innslag fra scenen
21.00: Åpen scene i hovedteltet + Jam og åpen scene i aulaen
01.00: Slutt

Lørdag 20. august:
08.00: Frokost i spisesalen (fram til 10.00)
10.00: Morgensamling med rektor (fram til 10.30)
10.30: Obligatorisk skolekorøvelse (fram til 12.00)
12.00: Lunsj i spisesalen (fram til 13.30)
13.30: Ensembleøvelser (kor+korps+orkester+storband+talekor+ensembler)
15.30: Pause (lydprøver for solister i teltet)
16.00: Småkonserter i aulaen
17.00: Vorspiel for de forskjellige kullene
18.30: Dørene åpnes til festaften i hovedteltet
19.00: Velkomst, taler og underholdning. Programleder: Morten Sanner
19.30: Tapasbuffet, festmiddag og underholdning i hovedteltet
23.00: Åpen scene
00.00: Nattklubb i aulaen med band og åpen scene
01.00: Første buss begynner å kjøre til gamle CC ved Scandic Hotel
02.00: Slutt

Søndag 21. august:
08.00: Frokost/lunsj i matsalen (fram til 12.00)
12.00: Avslutning i hovedteltet
13.00: Slutt og god tur hjem

Innsjekk og inngang
Du sjekker inn ved port 2 (nederst på parkeringsplassen) eller ved port 1 (ved kjøkkeninngangen) tidligst fra kl 16.00 på fredag. Der vil du få utdelt bånd som gir deg tilgang til det inngjerdede skjenkeområdet. Skal du overnatte på skolen så sjekker du inn i port 1 som er det eneste stedet nøkler til rommet du skal bo på deles ut.

Parkering
Det er begrenset med parkeringsplasser rundt skolen, så vi oppfordrer alle som bor på hotell i byen til å ta buss eller taxi til skoleområdet. Se på kart for parkeringsmuligheter ved skolen. Det er satt ut parkeringsvakter i krysset Marmorvegen/Prestegårdsvegen (fra kl 15.30 på fredag) og det foregår etter «først-til-mølla»-prinsippet. Vis respekt for naboer og hensynta muligheter for utrykningskjøretøy ved parkering og benytt kun oppmerkede plasser. Bobiler, campingvogner og tilsvarende må avtale på forhånd med oss og det er egne avsatte områder til disse. Vær obs på at det ikke vil være mulig å kjøre inn på skolens område disse dagene. De som skal bo i grenda anbefales å parkere på oppmerkede plasser mellom garasjen og hytte 20 (ca 50 plasser).

Underholdning og deltagelse på musikalske innslag
All underholdning skal på vanlig vis skje av «våre egne». Takk til alle som vil bidra og det er fortsatt ikke for sent å melde seg inn.
Du får være med på ensembler selv om du ikke har sendt inn skjema eller gitt beskjed på forhånd, bare ta med instrument. Program vil bli fordelt før selve treffet og de som skal underholde eller melde noe blir kontaktet om dette. Alle innslag og taler må forhåndsavtales med oss.

Ta med instrument!
Vi håper alle tar med seg instrument, sangstemmer og alt som kan hjelpe til med å skape et skikkelig musikalsk arrangement. Ta gjerne med notestativ også.

Mat og servering
Frokost og lunsjbuffeter vil bli servert i spisesalen, mens middager serveres i hovedteltet. Maten er inkludert i prisen og det er armbåndet som er beviset på hva du kan spise. Drikke utover vann/saft/melk/kaffe kan kjøpes i baren ved hovedteltet.

Allergier og kostholdsvarianter
Det er mange allergier som er meldt inn og den dyktige kjøkkenstaben på skolen er godt vant til det. Det gjelder også forskjellige typer kosthold som vegetar, veganere og andre. Vi oppfordrer alle til å ikke ta med nøtter inn på skolens område da vi har personer som er svært allergiske blant oss.

Alkohol og skjenkeområde
Skolens område (se rødt stiplet linje på kart) er et lukket skjenkeområde. Dette må være slik med tanke på regler for alkoholservering. Det er ikke anledning til å ta med seg alkohol eller annen drikke ut/inn av skjenkeområdet, og det vil bli stoppet av vakter. Innenfor gjerdene vil det være barsalg ved hovedteltets inngang (som er ved skolens hovedinngang). Denne baren vil være åpen 17.00–01.30 på fredag og 14.00–01.30 på lørdag. Det vil selges vin, øl, cider, mineralvann ­– men det selges ikke sprit eller drikke med mer enn 22% alkoholprosent. Brudd på reglene for alkohol kan ende med bortvisning fra arrangementet. For øvrig gjelder normale skjenkeregler og det er ikke mulig å ta med egen drikke inn på området. Det vil være et par dedikerte områder på skolen hvor det ikke vil være anledning til å nyte alkohol Det er biblioteket i hovedbygget og festsalen i Prestegården. Priser i baren vil være kr 90,–/glass for alkoholholdig drikke og kr 45,–/glass for mineralvann/lettøl.

Vakthold, dugnadsgjeng og frivillige
Det er et stort arrangement så vi får god hjelp av lokale dugnadspersoner og noen frivillige. Det vil også være profesjonelt vakthold og skjenkevakter under arrangementet.

Transport til og fra byen
Vi anbefaler alle som bor i byen til å ta buss eller taxi til treffet.
Bussrutene som går forbi Toneheim stopper ved Vang kirke og er B21, B26, VY126 og 105
Telefonnummeret til Hamar Taxi er 03650 eller last ned appen Taxifix
Skolens minibuss vil også gå i skytteltrafikk, men svært begrenset kapasitet.
Det går buss fra Toneheim til gamle CC/Scandic Hotel kl 01.00 på lørdags natt (kr 50,–).
Se også eget punkt om parkering ved skolen.

Spesielle behov
Hvis noen har spesielle behov som vi som arrangører må/bør ivareta, vennligst gi oss beskjed om det i god tid på forhånd. Noen har allerede gjort det og dere trenger ikke å gi beskjed på nytt.

Betaling og påmelding
Du skal ha fått bekreftelse på påmeldingen din på mailadressen du brukte når du registrerte deg. På denne vil det stå om du har fått godkjent overnatting på skolen og det vil også stå om du har noe utestående. Restbetaling kan gjøres til VIPPS (707288) eller når du ankommer skolen og treffet. Påmelding er bindende og penger refunderes ikke hvis du melder deg av.

Være sammen med kullet ditt?
Vi har gjort så godt vi kan for å tilrettelegge for at du skal kunne tilbringe tid sammen med ditt eget kull. I hovedteltet vil vi markere ut bord og soner med årstall slik at kullene kan samles. Det vil også bli satt ut en del mindre telt og tilgjengeliggjøring av rom slik at man skal kunne ha sine baser. Du velger selvsagt selv hvor du vil sitte og hvem du vil tilbringe treffet ditt sammen med og vi lover et vanvittig mangfoldig musikalsk fellesskap uansett. Hvis noen kull trenger å avklare noe på forhånd, så kontakt oss.

Verdisaker og oppbevaring
Toneheim kan ikke ta ansvar for noen personlige eiendeler og har heller ikke lagt opp til noe system for oppbevaring. I grenda bor det personer fra nesten alle årganger så det kan være en mulighet å bli enige med noen der for evt lagring, skifting og oppbevaring.

Klær og bekledning
Dette er jo et treff som varer hele helgen, så det er lurt å ha med seg noe variert og ikke minst noe varmt til kvelden. Teltet blir ikke oppvarmet. Når det gjelder antrekk så tenker vi at du kan komme akkurat som du selv vil. Banketten på lørdag er nok stedet hvor noen kommer til å pynte seg litt, men vi tenker nok at et pent sommerantrekk vil være mer enn godt nok. Du vil sitte på benker og langbord og atmosfæren vil være løs og ledig.

Toaletter og dusjer
I tillegg til skolens eksisterende toaletter i hovedbygget, matsalen og i grenda, blir det satt opp toalettvogn ved hovedteltet (se kart). Det vil ikke være anledning til å dusje andre steder enn i grenda og i garderobene ved aulaen.

Betalingssystem
Under jubileet vil vi benytte oss av VIPPS som betalingsmetode. I baren vil det også være minibankterminal. Kontanter benyttes ikke. VIPPS-kode er: 707288

Bo i grenda?
Du som skal bo i grenda skal ha fått beskjed om det på epost. Når du ankommer Toneheim så henter du ut nøkkel til der du skal bo i port 1 (ved inngangen til kjøkkenet/matsalen). Du er ansvarlig for å holde rommet ditt låst og må erstatte eventuelle ødeleggelser. Det er kun de som har bestilt og betalt – og fått tildelt rom – som kan bo i rommet. Dette av brann- og sikkerhetshensyn. På bekreftelsen din så vil vi så godt det lar seg gjøre notere på hvem du skal bo sammen med. Med i prisen du betaler er sengetøy og håndkle inkludert. Utsjekk på søndag innen kl 12.00. Når du forlater rommet etter endt treff så tar du av sengetøyet og legger det og håndklær i yttergangen i huset. Du trenger ikke å vaske eller rengjøre noe hvis du har brukt rommet på normalt vis. Eventuell ekstra rengjøringsbehov må betales for. Ta med deg eventuell søppel og tøm i søppehuset. Husk å få med deg alt hjem og sjekk en ekstra gang før du forlater rommet.

Jubileumsbok: Toneheim 50 år
Halvard Opem har skrevet en ny bok i forbindelse med jubileet og den er nå kommet rykende fersk fra trykkeriet. Boken skal selges på treffet, men det vil også være mulighet for å bestille den via post@toneheim.no og få den sendt hjem. Pris for boken er kr 350,– + kr 50,– i frakt.

Ved nødstilfeller eller evakuering
Det er utarbeidet en egen plan for eventuelle uforutsette hendelser. Hvis det skulle oppstå noe uforutsett så følg anvisninger til skolens personale og benytt rømnings- og evakueringsveier. Samlingsplass vil være utenfor Vang kirke. Vi har hatt god dialog med brann, politi og helsevesen, og vi har profesjonelle vektere samt helsekoordinator (sykepleier) til stede på treffet.

Nedrigg og rydding
Når treffet er ferdig søndag kl 13.00 så står det en stor dugnadsgjeng klar for å rydde opp alt og klargjøre skolen til nytt elevkull. Hvis noen ønsker å bidra med nedrigg så setter vi pris på det. Det dreier seg da primært om å nedmontere border, stoler og gjerder.

Flere som vil melde seg på?
Vi har fortsatt noen ledige plasser igjen, så hvis du kjenner noen eller ikke har meldt seg på selv, så er det bare å melde seg på. Gjør det via skjemaet: Meld deg på her

 


 

Priser

Prisene inkl. alle måltider. Prisene inkluderer ikke drikke og overnatting:

  • Helg: (fredag kl 18.00–søndag kl 13.00) kr 1800,–
  • Helg student: (fredag kl 18.00–søndag kl 13.00) kr 850,–
  • Halv helg (lørdag kl 11.00–søndag kl 13.00) kr 1100,–
  • Halv helg student (lørdag kl 11.00–søndag kl 13.00) kr 650,–
  • Lørdagsbankett (lørdag kl 18.30–02.00) kr 600,–
  • Lørdagsbankett student (lørdag kl 18.30–02.00) kr 500,–

Studentpriser gjelder kun for heltidsstudenter med gyldig studentbevis under 26 år.

Bindende påmelding og betaling.
Overnatting og drikke kommer i tillegg.
Har du spørsmål? Kontakt Erik på erik@rastad.com

Meld deg på her

Du vil noen dager etter påmelding motta en bekreftelse med betalingsinformasjon. Vi ser helst at du betaler med VIPPS (707288), men du kan også betale direkte til bankkonto. Da er det viktig at du tydelig merker hva betalingen gjelder og for hvem.

Vipps: 707288
Konto: 1813 42 51286

 


 

Forslag til opplegg og underholdning?

Ønsker du å underholde, har gode idéer eller ønsker å bidra? Send en mail til jubileumskomiteens leder, Erik Rastad, på e-post: erik@rastad.com.

Mat, allergener og dietter

Maten som serveres er i sine grunnprinsipper forklart over i programmet. Det vil bli bufféter og tapas, bestående av mye deilig og variert mat. Vårt kjøkken er godt kjent med de forskjellige diettønsker og allergiutfordringer, så det meste skal være hensyntatt. Vi gjør oppmerksom på at det er enkeltpersoner som kommer som er hyperallergiske for nøtter, så vi ber om at ingen tar med seg nøtteprodukter inn på området. Kontakt oss hvis det er spesielle behov som må ivaretas.

 


 

Overnatting og hotellavtaler

Det vil bli behov for mange å overnatte denne helgen. Byens hoteller er for det meste fullbooket. Det vil også bli mulighet for noen å overnatte på internatene på skolen. Mer informasjon om dette kommer i forbindelse med invitasjonen.

Hotellene som de fleste Toneheimere bor på er:

Clarion Collection Hotel Astoria
Bestill på e-post: cc.astoria@choice.no eller på tlf. 62 70 70 00.
Mer informasjon om hotellet her

Scandic Hamar
Mer informasjon om hotellet her

Toneheim i grenda
Overnattingsplassene i grenda er nå fullbooket. Dere som ikke har fått tildelt plass, står på venteliste og det er fortsatt mulig å søke om å stå på venteliste.
• Dobbeltrom: 350,– (pr. person, pr. natt, inkl. sengetøy og håndklær)
Det er på noen dobbeltrom mulig å legge inn en ekstra madrass. Dette må i så tilfelle avklares på egen hånd med de to andre som bor på rommet. Pris kr 280,– pr natt.
Det er ikke flere enkeltrom igjen tilgjengelig.

Bobil
Det er noen få muligheter for bobilparkering i regi av Toneheim og treffet. Det er totalt 10 bobilplasser ved Ridabu skole som må forhåndsreserveres. Det er ingen tilknytningsmulighet for strøm, vann eller sanitær. Kun parkeringsplassen. Pris: 100,– for hele helgen. Ved behov for strøm eller annen tilknytning må vi henvise til Hamar kommunes vanlige plasser for bobiler.
Send mail til erik@rastad.com for å reservere plass.

Telt
Vi har satt av et lite hjørne på Toneheim (på plenen nedenfor Prestegården) for de som eventuelt ønsker å bo i telt. Det er maksimum plass til ti telt og plass til dette må forhåndsreserveres. Det blir ikke organisert noen bad-/toalett/vakthold-fasiliteter for disse. Send mail til erik@rastad.com for å reservere plass.